Win 10 Installation 244 1 1

نصب مودم ای دی اس ال چه نوع فرایندی است؟

نصب مودم ای دی اس ال شامل مراحل گوناگونی است که می بایست برای اتصال به اینترنت یک به یک به تمام آن ها عمل کنید تا در نتیجه موفق به اتصال شوید. ما در این مقاله پیرامون انواع راهکار های نصب مودم ای دی اس ال اشاره کرده ایم که می توانند کمک مطلوبی برای متقاضیان این امر باشند.

توضیحات لازم

پیش از ارائه ی توضیحات لازم در مورد نصب مودم (ADSL) ای دی اس ال لازم است بگوییم با ورود این نسل از مودم هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و همواره با عنوان مودم های ای دی اس ال شناخته می شوند، بسیاری از مشکلاتی که به دنبال موانع موجود در راستای اتصال به اینترنت و شبکه های آنلاین وجود داشت، رفع شده است. لذا این نسل از مودم ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که یکی از بارز ترین ویژگی های آن ها سرعت دانلود بسیار مطلوبشان است.

در واقع مخترعان و طراحان مودم های ای دی اس ال با توجه به بررسی هایی که انجام داده اند، متوجه شدند که افراد در استفاده از اینترنت به دنبال سریع تر بودن قدرت دانلود نسبت به آپلود هستند، از این رو همواره به دنبال روشی بودند که این خواسته ی استفاده کنندگان اینترنت را رفع کنند. تا این که توانستند مودم های ای دی اس ال را طراحی کرده و پس از تولید به جامعه عرضه کنند.

نصب مودم ای دی اس ال

مودم های ای دی اس ال مودم هایی هستند که طبق خواسته ی مصرف کنندگان از سرعت دانلود بسیار مناسب و بهتری نسبت به سرعت آپلود برخوردار هستند. البته جای دارد بگوییم از آن جا که در حال حاضر برند های متعددی در حال ساخت و تولید مودم های ای دی اس ال هستند و شرکت های عدیده ای مِن جمله مخابرات قادر به تامین اینترنت آن ها می باشند، این دستگاه را می توان با سرعت های دانلود و آپلود مختلفی تهیه کرد که بسته به شرکت منبع و نوع مودم متفاوت است.

جالب است بدانید برای نصب مودم ای دی اس ال و بهره مندی از پوشش دهی بسیار مناسب و مطلوب آن مهم ترین و ضروری ترین امکانات مورد نیاز، اتصال به شبکه تلفن ثابت است؛ به گونه ای که نصب مودم ای دی اس ال زمانی امکان پذیر است که با استفاده از کابلی مخصوص به یک پریز تلفن ثابت متصل باشد. البته لازم به گفتن است نصب مودم ای دی اس ال تنها نیاز به برقراری ارتباط با لاین تلفن ثابت ندارد،

چرا که برای نصب مودم ای دی اس ال می بایست اقدامات متعددی انجام داد تا در نهایت امکان اتصال به شبکه های اینترنتی وجود داشته باشد. اگر می خواهید با فرایند نصب مودم ای دی اس ال بیشتر آشنا شوید می توانید با خواندن ادامه ی این مقاله اطلاعات مفید و مسمر ثمری به دست آورید، چرا که کانفیگ مودم ADSL را از جهات مختلفی بررسی کرده ایم.

فرایند نصب مودم ای دی اس ال

نصب مودم ای دی اس ال ADSL

همانطور که گفتیم بر خلاف تصور عموم فرایند و مراحل نصب مودم ای دی اس ال علاوه بر این که نیازمند اتصال به شبکه ی تلفن ثابت است، به اقدامات و تجهیزات دیگری هم نیاز دارد که ما فقط از جمله برخی از آن ها را معرفی می کنیم. در وهله ی اول بهتر است با تجهیزات و بخش های مختلف مودم آشنا شوید تا فرایند نصب آن را بهتر درک کنید.

از جمله مهم ترین بخش های مودم های ای دی اس ال و تجهیزاتی که دارند عبارتند از:

  • کابل RJ11: این کابل در واقع سیم باریکی است که وظیفه ی اتصال مودم به خط تلفن ثابت را بر عهده دارد.
  • اسپیلتر: اسپیلیتر ها به اندازه ی قوطی کبریتی هستند که معمولاً به همراه مودم های ای دی اس ال ارائه می شوند. اسپیلیتر صدا ها و نویز های اضافی ناشی از اتصال به اینترنت را که به هنگام مکالمه تولید می شوند، از بین می برد؛ از این رو به عنوان نویز گیر هم شناخته می شود.
  • کابل LAN: این کابل، سیمی است که مودم ای دی اس ال را به کامپیوتر متصل می کند. توجه داشته باشید که کابل LAN از کابل RJ11 ضخیم تر بوده و دارای جایگاه متفاوتی از جایگاه کابل RJ11 می باشد.
  • چراغ Power: یکی از چراغ های متصل به مودم ای دی اس ال این چراغ است که نشان دهنده ی وضعیت اتصال مودم به برق می باشد.
  • چراغ ADSL: در صورت صحیح بودن اتصال مودم به شبکه سرویس دهی این چراغ به طور ثابت روشن است و اگر مشکلی در این اتصال وجود داشته باشد، چراغ مربوطه خاموش و یا به صورت چشمک زن می شود که نیاز به رسیدگی دارد.
  • و …

نصب ADSL

برای نصب مودم ای دی اس ال پس از شناخت انواع قسمت ها و تجهیزات مودم های ای دی اس ال و وظایفی که هر کدام دارند، نوبت به مرحله بعدی از نصب آن می رسد که می بایست از طریق یکی از مرورگر های وب انجام گیرد. این مرحله از نصب مودم ای دی اس ال خود نیز شامل مراحل گوناگونی است که باید یک به یک و به ترتیب انجام بگیرند تا نصب و راه اندازی اینترنت موفقیت آمیز به پایان رسد.

لازم به ذکر است برای نصب مودم ای دی اس ال می توان از طریق روش های مختلفی اقدام کرد که از جمله برخی از آن ها عبارتند از:
نصب مودم ای دی اس ال
  • یکی از بهترین راه های کانفیگ مودم ADSL کمک گرفتن از منابع مختلف اینترنتی است، به طوری که با سرچ در اینترنت می توانید وب سایت های گوناگونی را پیدا کنید که مراحل نصب مودم ای دی اس ال را به طور کامل شرح داده اند.
  • شرکت هایی که در زمینه ی سرویس دهی این مودم ها فعالیت می کنند، یکی از خدماتی که ارائه می دهند نصب مودم ای دی اس ال به مشتری های شان است. با بهره مندی از خدمات نصب مودم ای دی اس ال این شرکت ها، می توانید به سرعت به اینترنت متصل شوید.
  • و …



Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *